Raggare = Kultur

Lämnade Sthlm förra helgen och begav mig ut på landsbygden (Falun)… hehe Skojade bara! Det var definitivt inte landsbygden utan en väldigt mysig stad med sin gamla gruva och den falurödafärgen med de vita husknutarna! Jag har aldrig varit där förut, men tyckte att det var en jätte mysigt! Förutom denna gemytlighet fick jag även veta att den röda färgen kommer ifrån jorden i gruvan (vilket jag säkert hört tidigare på någon lektion när man gick i skolan)! Men det var inte bara gruvan och röda små hus som jag fick se utan även raggarbilar! Detta fenomen förekommer inte särskilt mycket i Sthlms innerstan – men herregud vad det tillhör svensk kultur!

Därför skickar jag nu en raggar hälsning till alla som både gillar raggar kulturen (eller vad man ska säga), bilarna och bara attityden som har varit och är en stor del av den svenska kulturen idag! =) Heja!

One response to “Raggare = Kultur

  1. Vilken trevlig blogg du har:) Kul att det verkar vara massa tips om grejer att göra här i sthlm

Kommentera

