Barfotaskor – nya löpartrenden?

God morgon/förmiddag på er! Lite tråkigt väder idag än så länge, men det kanske åtminstone lämpar sig för träning:-) På sista tiden har jag har hört folk prata om Fivefingers, en ny trend bland träningsfantaster. De kallas även barfotaskor eller tåskor. Tanken är att man ska kunna träna samtidigt som man har den där sköna barfotakänslan.

Enligt olika träningssajter på nätet passar de till vandring, löpning och styrketräning. Jag måste säga att det känns som att de inte borde vara särskilt ergonomiska, men så är det kanske inte? Ganska cool grej kan jag ändå tycka, även om de inte är så jättesnygga;-)

Om man vill vara fin barfota i sommar, så kan man idag köpa lyxig fotvård för endast 235 kronor hos cityscoop: http://www.cityscoop.se/view/252.

2 responses to “Barfotaskor – nya löpartrenden?

  1. Haha! Så lustiga!😉 Såg faktiskt någon springa med ett par sådana skor/strumpor på Stockholms Marathon… Var verkligen typ helt ljudlösa! =) Men vet inte riktigt om jag hade velat springa i dem dock… hehe Håller mig nog till de traditionella löpardojorna! =)

  2. Haha, jag kan hålla med dig om det:-) De är ju inte så estetiskt tilltalande även om de kanske är sköna:-)

Kommentera

