Mormor på cykelbus! =)

Jag har länge funderat på att handla en cykel så att man kan börja cykla när man ska nånstanns och inte ta tunnelbanan hela tiden! =) Förrutom att man faktiskt får se lite mer av Stockhom, är miljömedveten, sparar pengar så får man dessutom motion! Det tycker inte jag är helt fel iallafall! Om man nu inte vill lägen en halv förmågenhet på att köpa en ny cykel så kan man faktiskt köpa en bagagnad cykel på lite olika ställen i Stockholm… Fick även tipset att man kan ”köpa” en cykel från april till oktober för bara 250 kr!! Då hyr man cyklar av Citybikes vilket innebär att man kan hämta cykeln och lämna den var man vill… Toppen!😉

Min plan är att ha en aktiv sommar och då hade det ju varit perfekt med en cykelutflykt (eller flera)! Kanske hade man kunnat cykla ut och sen bada någonstanns…hmm… Är det någon som har något tips på nån rolig runda som man kan cykla och kombinera med bad och stim?😉

Man kan även gå in på Stockholm Stads hemsida och planera sina cykelrundor! =) Men då känns det lite oplanerat eller obeprövat hehe Så har ni något tips så skriv gärna! =)

Men om jag skulle bestämma mig för att köpa en cykel så tror jag att det är en helt gammal vanlig helig mormorscykel som jag vill ha. Hittade en bild på nätet på ungefär en sån cykel som jag vill ha: (De är ju bara så himla fina!) En mormor på cykelbus helt enkelt!😉

 

 

Kommentera

