Festlig sommarsallad med jordgubbar!

Ikväll har jag bestämt mig för att njuta av sommaren genom att sitta ute på balkongen och äta middag… Problemet med balkonger är att man oftast inte får grilla där pga. brandrisken om man inte har en elektrisk grill förstås, vilket jag naturligtvis inte har!😉 haha Så vad ska man äta på en sommarkväll om man inte ska grilla? hmm…

Efter detta konstaterande så visste jag varken ut eller in och började kika lite på olika recept för sommarrätter. Efter ett tag så insåg jag att jag ville göra en riktigt god sommarsallad. =) Låter jätte gott, men vad innehåller en sådan kanske många frågar sig nu?

Enligt olika recept på nätet så kan en sommarsallad innehålla nästan vad som helst så länge den är färgglad… Det är i alla fall min analys efter att ha läst recepten! Haha Listar här lite olika sidor med goda sommarsallader:

1. En festlig sallad med jordgubbar och fetaost hos Tasteline.

2. En fräsch sallad med rökt lax och pepparrotsdressing hos Tasteline.

3. En härlig sallad med mango och coctailtomater hos ICA.

4. Grym sallad med kyckling och potatis hos Allt om Mat.

5. Leilas sallad med ruccola, chevréost, björnbär, hallon och blåbär hos Recept.nu.

6. Bönsallad med quinoa hos Icakuriren. ¨

Frågan är nu bara VILKEN av dessa goda sommarsallader jag ska göra ikväll?😉

One response to “Festlig sommarsallad med jordgubbar!

  1. Oj då så många goda salladsförslag det fanns här, måste nog prova lite fler sallader än min egen tokgoda sommarsallad tror jag;) Tack för tipsen.
    //Sabina

Kommentera

