Girls are strong!

De senaste åren har det varit väldigt mycket skriverier om våld mot kvinnor/tjejer. Jag tycker att det är jätte bra att medierna uppmärksammar sådana våldsbrott allt mer och mer idag… Tyvärr är det inte så många fall som får så mycket uppmärksamhet – många kvinnor anmäler inte ens att de har blivit utsatta för det. Detta är i många fall (kanske inte alla) på grund av att de inte vill gå igenom anmälningsprocessen hos polisen och bli utsatt för vissa diskriminerande frågor som ställs. Jag ska inte gräva ner mig i den problematiken, men jag tror att det är en viktig fråga att diskutera!

Därför vill jag tipsa er kvinnor/tjejer där ute att gå en självförsvarskurs! Det kanske känns lite onödigt, men jag tror att det är väldigt nyttigt att man vet hur man ska kunna försvara sig om man agerar i nödvärn! Det finns olika kampsporter som förknippas med självförsvar såsom: Ju-jutsu, Defendu och Krav Maga. Just nu så kan du handla en självförsvarskurs för 2 personer till 58% rabatt hos cityscoop i Stockholm!

Så ta med dig väninnan och gå på kurs! =) Jag gick på en för något år sedan, men kanske skulle man friska upp minnet och gå igen..hmm…?

Kommentera

